Saturday, December 31, 2005

we are in kyoto! Posted by Picasa

sister is eating "kuri zennzai" Posted by Picasa

such a beautiful, kiyomizu temple Posted by Picasa

in kyoto Posted by Picasa

Friday, December 30, 2005

あぁ~今年も終わっていく・・・

今年ももぅ終わりだね。一年間を振り返ってみて、今年はどうだったかということを今、考えてみたいと思います・笑 

今年は台湾の一年留学から帰ってきました☆沢山のいい経験をしてきました。海外?で親元を離れて暮らしてみて分かったことは、家族は大切だっていう事!近くにいて気づかないことは沢山あると思うけど、特に家庭の大切さは近くにいればいるほど気づかないものなんです。お母さんが毎日今日の予定を聞いてくるのがうざかったり、お父さんに話しかけてほしくないとか、兄弟といつ話したか覚えてないっていう人が多いいかもしれない現代で、もし、いざ独りになって毎日を過ごしたらきっとその大切さを実感できるんだと思います。でも、人間っていうのは実際に体験してみないと分からないものだから「もし」っていうことがなかなか想像できない、だから今この世の中が良い方向に向かわないんじゃないのかと思います。

世の中の動きはよくわからいないけど・笑 スマトラ島での大津波、新潟での大地震等、今年は自然災害の多かった一年に思えます。わたしは大きな自然災害を体験したことがないから分からないけど、今年は台湾で台風の浸水がひどかったのを覚えてます。学校が休みになったり、地下鉄が運休になったりといろんな場面で大きな影響が出ました。
自然災害に限らず、今年は地球環境にも大きな変化が見られました。特に天気。異常気象が多かったような気がします!・・・気がします!!!笑 

ワタシが生まれるズット前は、夏休みもクーラーなんてなくってもすごせるほど涼しいっていう話を聞いたことがあります。それを考えると今の気象は本当におかしい・・・夏にまず涼しいと思うことが私にはできない・笑 本当にそんな時代があったのかと思ってしまいます。

今日は30日なんですけど、今年もあと残すところ一日になってしまいました・・・。今年は彼が日本に来てくれて一緒に年を越します。来年はこんなことはできないと思うなぁ・・・まず、うちらが一緒にいるのかどうか・笑 彼は日本を好きなのかどうかが謎い。

忘年会が今日ありました。とっても楽しかった!!!!かなり楽しかった!!!忘年かいって初めてだったんだけど、楽しかった・笑 バイト先でも今年は色んな出会いがありました。まぁ、それはこれからも増えていくことなのでおって書いていきます☆☆


今年は、精神的に勉強できることが沢山ある年でした!!!






・・・だからって成長したかっていわれたら、そうとはいえない。

Wednesday, December 21, 2005

Kyoto...

we went to kyoto and spend a few days there. David, Anthony, my sisiter and me. Kyoto was verry verry beautiful. i had been to kyoto twice before and it was the third time to visit there. the weather was pretty good and food was ...nnn ok, i think! i wanted to try to have traditional japanese foods in kyoto but it 's really expensive and me and sister could not afford it...next time!! actually, we just visited to kiyomizu temple and had a good sweets! haha GREAT!! but the store was not opened which i wanted to visit. it was a really good japanese traditional sweet and only in kyoto we can have those. i have had that sweets when i visited there first time. it was junior high school trip and it was hot summer. our group were haging around everywhere and we were tired and wanted to have some sweets. we did not know it was a really famous store in kyoto. i remember that tast clearly. it was chewy and sweety and it was coold dessert. may be because i was tired and i felt it was good but still, i want to have it again. so , this time it was closed so i will go there again!! wating for me, kyoto!!=)

京都の旅

京都に行ってきました。彼と、アンソニーと妹と四人で行ってきたんですが、想像してたよりも楽しくはなかったような気が・・・ドンマイ!!!何はともあれ、京都はきれいでした~(^^)二泊三日だった中で、結局行ったのは清水寺だけ・笑 皆ほとんど観光する気はなかったような(。。;)でも、清水はとってもきれいだった~!写真を何枚か撮ったんだけど、やっぱりそれだけではあらわしきれない美しさがそこにはあったね。夕方くらいになると段々日がかげってきて、木の幹の間からスーってグラデーションが見えてすごくそれが印象的だったのを覚えてる。あぁ~日本もこんなにきれいなとことがあったんだよね。多分、ワザワザ京都まで行かなくってもその美しさは探し出すことはできるんだと思うけど、やっぱり旅先だと心に余裕ができるから、そういう日本の美しさっていうのを見つけやすいんじゃないのかな?(^^)
食べ物は、ん~そんなに特別なものを食べたってわけじゃなかった!だって、湯豆腐とか挑戦したかったけど、たっけ!!!んだもんよ↓↓↓(>з<)蕎麦湯を飲んだなぁ!あたし的には好みじゃなかった・笑 まぁ、あたしはそばよりもそうめん派だしね。

京都はこれで三回目。中学校の修学旅行、試験会場、そして今回の旅。それぞれに印象が違って今回受けた印象は京都は思ったよりも「都会」だった。駅は広々としててきれいだったし、デパートは高級だった。交通機関は地下鉄か、バスが主流。何よりも観光地から離れたところでは東京に負けないほどの有名企業がビルを連ならせていた。食べ物も観光地を意識したものが多く、高級料理や日本料理が多かった。でも、値段だけがやたら高くってあんまし美味しくなかった所もチラホラ・・・!まぁ、彼らはいい経験になったと思うし、あたしも皆と貴重な時間を一緒に楽しく過ごせたってコトで満足だからいいや☆★笑

Thursday, December 15, 2005

ladies Posted by Picasa

tikiji big fish market! yes, we are in japan!! Posted by Picasa

Saturday, December 10, 2005

part time job

i have started to have a part time job since last week. i am working at beer restaurant which is next to the station. usually we open the store at 7 am so we have to get there 6:30! so early!!! i have to wake up really really early in the morning and it's so difficult for me to leave the Futon!! so cold you know!? well, but i have to...=(

during the morning, so many office worker drop by and they have a cup of coffee and go to packed packed train, work hard to their family and themselve... i hope they have a good time at our restaurant and feel relieved.

we also have a lunch menu. so busy at this time...crazy! so many things that i have to do and remember. take an order, pour a cup of water, recomend some foods, ask how about have a tea or coffee and so on...!!! but, i think it is very fun for me. have a conversation with customer and give the best service that i can do. some customers come everyday so we remember what they want to have. one guy who is from England comes our store at almost same time and orders same coffee, sits at counter table then reads a newspaper with cigaret. he said to me that if i have been America! i think every foreigners ask me the same question...haha! he said i have an american accent! woops!!:p he comes our store almost everyday and we have short talks. sometime he asks me about japan and tells me how beautiful japan is. i do not realize it becouse i have not been any countries but Taiwan. he had visited all around japan for three months! so nice~!! he has been japan for almost ten years now... i am so happy he loves japan and have good moments at our store everyday!=)

but, English is hard for me still! today, one guy came in and pointed the lunch menu and asked me"waht is this??" of course he can not speak japanese and i think he thought my english is good enogh. however, i could not explain what was it. i just said that it is a beef with rice! OH MY GOD! how terrible my English is!! damn!!! i swear my english is geting worse!!! fanaly he ordered beef curry... i am so sorry sir...;( i think he wanted to try to have different foods like the food that he asked me. English, for me, is not a "very very hard language" now, that's why i am so dissapointed! may be it is a different to explain the foods or how to cook them. i hope he will come again!

one thing! the food that he asked me is "usugiri gyu rosu don" that mean is "thin slice of beef with rice"


...too late now?=)

バイト

全然更新してない!笑 最近はバイトばっかりしてるかなぁ~。毎日ダラダラ過ごすのもなんだしで、バイトをやり始めました☆今、時間のあるこの時期にできるだけ稼いでおきたいっていうのもあるし、やることが毎日あるってだけで全然違うしね(^^)
バイトは先週くらいから、飲食店でやってるのよ。ビアレストランで、もぅ、カウンターに入ってる時はカッコイイんですから!笑 グラスとか洗って、ビール注いで!メッチャ大変よ~・・・特にランチの時間帯はやばい!!あたしは朝の開店からランチくらいまでが多いから夜は入ったことないんだけどね。

飲食店はとにかく手あれがヒドイ!あたしはもともと皮膚が弱いっていうのもあって、今ばんそうこしながら頑張ってます☆★てか、だったら違うところ探せよってかんじなんだけど・笑 で、うちは常連のお客さんが多いので新人でチョットもたついても「新しい人でしょ~?ゆっくりでいいから!」って、言ってくれるお客さんが多くって、あたしはカナリ嬉しくなる!(^u^)

場所柄、外人のお客さんが良く来ます。 常連のお客さんがいて、その人はほとんど決まった時間に同じコーヒーを頼んで、カウンターに座って、新聞を読みながらタバコをふかしてます。てか、外人がカウンターに座るとマジカッコイイ~!!(´д`)その人とは今では結構仲良しさん・笑 昨日は「泡盛」について話しちゃいました!なんだかお客さんと楽しく喋れるようになって、すっかりあたしも馴染んできたなぁ~って、思いました
でも、正直外人さんと喋るとテンパル・・・団体さんでこられた日は、撃沈。今日は、「これなんですか?」って聞かれて、英語で説明しようと思ったけど、やっぱりテンパッタ・・・。


薄切り牛ロースって、どう説明するんだし!!!(。。;)

結局あたしの英語が意味不明だったため、カレーを頼まれました・・・。すいません。これからは、メニューに英語を付けてほしいよね~でも結構季節によって変わるみたいだから、なかなか難しいそうです。頑張って、料理系の英語をマスターして、ちゃんとお客さんに説明できるようになりたいなぁ~って、思いました!!!!



まずは、薄切りから、頑張ろうと思う。うん。